LEEUWARDEN – Simpel gezegd, de verrijking van gegevens (ook wel data appending genoemd) verwijst naar tools en processen die ruwe data vermeerderen, verfijnen of simpelweg verbeteren. Het doel voor sales professionals is bij dataverrijking vooral het samenbrengen van interne en externe data om zo een rijker profiel op te bouwen van potentiële en bestaande klanten.
Bij CRM dataverrijking gaat het er dus om dat ontbrekende gegevens aan je CRM worden toegevoegd. Dit is het meest effectief door een sales intelligence of dataverrijking tool te integreren met je CRM. Deze integratie kun je gebruiken om bedrijfsgegevens, zoals bedrijfsinformatie, technografische informatie en koopsignalen toe te voegen aan de contacten en bedrijven in je database.
Waarom kies je hiervoor?
De basis van een goede database is schone data, data die correct en actueel is. Deze kun je vervolgens verrijken met externe data of door middel van profielverrijking via (marketing)campagnes. Deze data kun je vervolgens inzetten om (potentiële) klanten te bereiken én te raken. Met de meest actuele data kan een marketingcampagne worden gepersonaliseerd naar de interesse van de ontvanger. Personalisatie zorgt vervolgens voor een hogere respons, meer conversie en een betere klantbeleving. Met data verrijken bespaar je kosten en investeer je juist in het resultaat; een hoog rendement van je campagne.
Wat zijn nog meer voordelen?
De hoeveelheid data online en in diverse bedrijfsdatabases is enorm en groeit nog steeds. Steeds meer bedrijven merken ook dat hoewel de hoeveelheden overweldigend kunnen zijn, deze data ook kan bijdragen aan het doen van beter en efficiënter onderzoek. Wat dan wel van belang is, is dat de data die je hebt ook voldoende verrijkt is.
Verhoog de productiviteit van jouw bedrijf
Het verwijderen van dubbele data uit je database, helpt om de bedrijfsvoering beter te stroomlijnen. Door efficiëntieverbeteringen kan dit leiden tot meer groei of tot het besparen van geld. Het beschikken over de juiste contactgegevens, zorgt ervoor dat je altijd de juiste persoon kunt bereiken. Of het nu is om de klantengroei te stimuleren of om een snelle communicatie met leveranciers in stand te houden.
Dit is een reclame: deze tekst is niet geschreven door de RTV NOF redactie.