Hoewel het in de industrie alom kommer en kwel is, bewijst Van der Heide Opleidingen & Inspecties dat juist in deze moeilijke tijden onderscheid door kwaliteit een goed wapen is in de strijd tegen de recessie. Met een klanttevredenheid van meer dan 95 procent kan ook in deze periode een omzetgroei gerealiseerd worden.
Het onafhankelijke onderzoeksinstituut CEDEO voert klanttevredenheidsonderzoeken uit bij de opdrachtgevers op verschillende vlakken. Zo komen prijsniveau, inhoud, vernieuwing en betrouwbaarheid aan de orde. Hierbij werd voor de kernactiviteit van Van der Heide Opleidingen & Inspecties, namelijk elektrotechnische bedrijfsopleidingen, een klanttevredenheid gemeten van 95,7 procent.
“Deze klanttevredenheid vertaalt zich direct terug in klantentrouw”, aldus Rens Brandsema, general manager Opleidingen & Inspecties. “Natuurlijk hebben we klanten die om bezuinigingsredenen hun opleidingen tijdelijk terug moeten brengen. Maar ze lopen niet weg naar concurrenten. En gelukkig zijn er ook klanten die in deze tijd juist investeren in opleidingen.” Op basis van de huidige resultaten wordt verwacht dat dit jaar, ondanks de recessie, met deze activiteit groei gerealiseerd kan worden.
Bij de Van der Heide Groep werken ongeveer 210 medewerkers en wordt een jaaromzet gerealiseerd van 24 miljoen EUR. Sinds 2008 maakt zij onderdeel uit van Oranjewoud N.V.
© Foto: RTV Noordoost-Friesland
Dit is een reclame: deze tekst is niet geschreven door de RTV NOF redactie.