Huurders zijn voor Thús wonen belangrijk. Als het gaat om de dienstverlening, het renoveren of bouwen van woningen of het servicepakket. Hierover wil Thús wonen graag de mening van haar huurders weten. Daarom organiseert Thús wonen geregeld informatieavonden en klantenpanels.
Op 22 april 2009 heeft Thús wonen haar eerste klantenpanel bijeenkomst gehouden. Dit betekent, dat er samen met een aantal huurders is gesproken over een actueel onderwerp. In dit geval het strategisch voorraad beleid van Thús wonen. Met dit beleid kijken we vooruit en maken we een marktanalyse; wat moet er in de toekomst gebeuren met de woningen en de dorpen. Hierin zijn bijvoorbeeld ook de renovatieprojecten of herstructureringstrajecten opgenomen.
Tijdens het klantenpanel zijn er door de panelleden verschillende tekeningen van woningen bekeken. Op deze tekeningen hebben de panelleden aangegeven wat zij belangrijk vinden in een woning. Hoe moet een woning voor senioren er uitzien en hoe moet een starterswoning eruit gaan zien. En hoe kan dezelfde woning geschikt zijn voor beide doelgroepen. Enthousiast zijn de panelleden hiermee aan de slag geweest. De resultaten waren verrassend. Thús wonen gaat deze uitkomsten zeker gebruiken. Ook de keuze mogelijkheden waaruit huurders kunnen kiezen bij renovatie van een keuken of badkamer is door de panelleden uitgebreid bekeken en beoordeeld.
Na de zomervakantie gaat Thús wonen opnieuw klantenpanels organiseren voor de dorpen rondom Kollum. Huurders die willen deelnemen aan zo’n klantenpanel zijn van harte welkom en kunnen hiervoor contact opnemen met de relatiebeheerder van de sector Klant & Markt van Thús wonen, mevrouw J. Bergsma via 0800-5511511.
Dit is een reclame: deze tekst is niet geschreven door de RTV NOF redactie.