VIDEO: Nieuwe toerisme-stichting presenteert plan van aanpak · Foto('s): RTV NOF
  RTV NOF

VIDEO: Nieuwe toerisme-stichting presenteert plan van aanpak

dinsdag 07 oktober 2014

Stichting RegioMarketing Toerisme (RMT) heeft afgelopen zomer een Plan van Aanpak (PvA) geschreven. Dit werd maandagavond in ‘de Vangpijp’ in Engwierum nader toegelicht aan een zaal met bijna honderd belangstellenden. Belangrijkste boodschap van de avond was: ‘Regiomarketing moeten we als toeristische recreatieve branche samen oppakken’. De nieuwe stichting gaat  zich richten op een lerend netwerk, het optimaliseren van gastheerschap en het vermarkten van de regio waarbij de ondernemers zelf aan zet zijn.

Spinnen
De ‘spinnen’ Lisette Grasmeijer en Elizabeth Pilat zijn eind juni aangenomen om dit nieuwe initiatief te coördineren, aan te jagen en te verbinden. Ze hebben de zomer gebruikt om te komen tot een plan van aanpak. Er is gekeken welke behoeften er zijn, waar de regio kan aanhaken en naar bestaande onderzoeken. Deze input heeft geresulteerd tot een plan van aanpak. “Eind augustus hebben we het plan van aanpak gepresenteerd aan het bestuur van de stichting. Dit was best spannend want we hebben een aantal duidelijke keuzes gemaakt,’’ aldus Elizabeth.

Zo staat er in het plan beschreven dat de stichting voor vermarkting aanklopt bij de nieuwe provinciale marketingorganisatie ‘Merk Fryslân’. ,,We hebben niet de budgetten om buiten Friesland zelf ‘de boer op te gaan’. Daarnaast geloven we in een eenduidige communicatiestrategie voor zowel het merk ‘Friesland’ als het merk ‘de Wadden’.  Als de provinciale ‘etalage’ goed staat, schuiven wij hem wel vol met alle mooie activiteiten, evenementen en belevingen die de toerist in Noordoost Friesland kan ervaren. ’’

Deels afscheid van Dwaande
Voorzitter van de stichting is Fokko jr. Eybergen hij vult aan dat richting de toerist gebruikgemaakt gaat worden van de provinciale communicatiethematiek. Per 1 januari 2015 neemt Stichting RMT de uitvoerende werkzaamheden van de gemeenten omtrent het facet recreëren over. Hiermee wordt op toeristisch vlak afscheid van regiomarketing onder de vlag van Dwaande genomen. ,,Alle inhoud van Dwaande -denk hierbij aan teksten, content, beelden en dergelijke- nemen we graag mee. Deze basis is goed en we zijn erg blij met de kwaliteit van de inhoud. Echter de uitstraling, zoals het logo en de kleurstelling, kunnen we niet meenemen. We willen versnippering tegengaan en daarom profileren we de regio niet los van de provinciale merken.’’

 

 (C) Video: Hendrikje Talsma & Boukje Hendrika Weistra

Auteur: Redactie RTVNOF
Heb jij nieuws of een opmerking? Stuur de redactie een WhatsApp.
Stuur je tip, video of foto's naar:
  0511-441202 of   nieuws@rtvnof.nl.
VIDEO: Nieuwe toerisme-stichting presenteert plan van aanpak · Foto('s): RTV NOF
VIDEO: Nieuwe toerisme-stichting presenteert plan van aanpak · Foto('s): RTV NOF
VIDEO: Nieuwe toerisme-stichting presenteert plan van aanpak · Foto('s): RTV NOF
  RTV NOF

VANDAAG OP DE RADIO

105.0 - 105.8 - 107.0 - 107.3 - 107.8 FM
  • 00:00 - 18:00
    It lûd fan Stêd, Waad en Wâlden
    Non-stop muziek met (regio)nieuws en weer.
  • 18:00 - 19:00
    Lytse Klankjes
    Jikke Wiersma
  • 19:00 - 21:00
    Leafde foar Muzyk
    Klaske Ferwerda
  • 21:00 - 23:00
    De Smachtwacht
    Mark & Frank Spijkers
  • 23:00 - 00:00
    It lûd fan Stêd, Waad en Wâlden
    Non-stop muziek met (regio)nieuws en weer.
© 1989 - 2025 RTVNOF · Contact · Tip de redactie · Ingezonden brieven · Disclaimer · Privacy Statement RTV NOF · Vrijwilliger worden?