Afgelopen zaterdag hebben op het Torenplein in Surhuisterveen, tijdens het wielerevenement Pieter Weening Classic, internetbureau Sterc en de DONG Energy Solar Challenge een nieuw suppliers contract voor de grootste internationale zonnebotenrace getekend.
Naast het uitdagende en energieke karakter van de Pieter Weening Classic, wat overeenkomt met de DONG Energy Solar Challenge, stond ook een deel van het Torenplein afgelopen zaterdag in het teken van duurzame mobiliteit. Een prachtig moment om op de motorkap van de 100% elektrisch aangedreven Tesla Roadster, van de Friesland Lease, de handtekeningen te zetten.
Albert Bosscha, directeur van de DONG Energy Solar Challenge, en Hendrik Jan Hofstede van Sterc, gaan voor 2014 opnieuw de samenwerking aan ten behoeve van het nieuwe online platform van de DONG Energy Solar Challenge. Hierbij verzorgt Sterc in de aanloop van het evenement alle online gerelateerde activiteiten, zoals de website. Tijdens de race zijn er in samenwerking met andere partners live beelden vanaf de solar boten te zien en is er een GPS volgsysteem integratie op de website, zodat je het evenement op de voet kunt volgen.
Hendrik Jan Hofstede vertelt in een interview met Andries Nieuwenhuis “Als Sterc zijn we erg trots dat wij een bijdrage kunnen leveren aan nieuwe technieken, innovatie, en een betere duurzame wereld. Daarnaast krijgen we extra aandacht voor onze regio. Dit is natuurlijk voor Sterc, als Dwaande ambassadeur, een mooie opsteker.”
Volgens Albert Bosscha geeft de samenwerking met Sterc mogelijkheden om de DONG Energy Solar Challenge onder een nog breder, met name internationaal publiek onder de aandacht te brengen. “Ik ben erg blij met deze samenwerking, Sterc helpt ons enorm bij onze internationale ambitie”.
© Foto: Edo Werkman