LEEUWARDEN – Ondernemers hebben baat bij het laten ontwikkelen van een webshop naast hun fysieke vestigingen. De afgelopen jaren nam het aantal consumenten wat haar aankopen online doet fors toe. Enerzijds door de uitbraak van de pandemie; anderzijds door het gemak wat het internet hen biedt. Het is kinderlijk eenvoudig geworden om de goedkoopste aanbieder van een product te vinden, om het product te bestellen en deze indien nodig weer te retourneren. Het bespaart veel tijd en moeite voor de consument! Als ondernemer een professionele WooCommerce webshop laten maken helpt je te profiteren van deze trend, waarvan verwacht wordt dat deze zich de komende jaren verder door zal zetten. Met een webshop bereik je niet alleen lokale potentiële klanten, maar ook consumenten uit andere delen van het land. Je zou zelfs kunnen overwegen de stap naar het buitenland te zetten.
Ontwerpen van een webdesign vaak niet eenvoudig
Een webshop laten maken start bij het ontwerpen van een webdesign. Dat klinkt op voorhand makkelijker, dan het in de praktijk vaak blijkt te zijn. Dat beaamt ook een specialist op het gebied van het creëren van een webdesign in Harderwijk. Een webdesign moet passen bij de doelgroep van de organisatie en daarnaast herkenbaar zijn voor bestaande klanten. Verwerk de kleuren uit je huidige huisstijl bijvoorbeeld in het webdesign, laat hier het logo van de organisatie in terugkomen en gebruik een indeling die een bezoeker uiteindelijk aanzet tot het doen van een aankoop of het afnemen van een dienst. Mocht een organisatie nog geen huisstijl hebben, dan is het zaak rekening te houden met de betekenis van verschillende kleuren. Zo stralen kleuren als blauw en grijs autoriteit uit. Daar waar rood en oranje staat voor liefde, of gevaar.
Gebruik de huisstijl ook elders op het internet
Een huisstijl wordt normaliter niet uitsluitend op de website van een organisatie gebruikt. Men zet de huisstijl bijvoorbeeld ook in bij het creëren van pagina’s op sociale media. Deze sociale kanalen helpen organisaties de interactie aan te gaan met potentiële klanten. Die interactie is belangrijk om consumenten betrokken te houden bij de organisatie. Het vergroot de kans dat zij nog eens terugkeren. Daarbij laten de activiteiten van een organisatie op bijvoorbeeld Facebook of LinkedIn zien, dat er echte mensen achter de bedrijfsnaam zitten. Het vergroot de betrouwbaarheid hiervan.
Middels SEO betere posities in de zoekmachine bemachtigen
Wanneer de WooCommerce webshop en het webdesign ontwikkeld zijn, is het zaak te werken aan de vindbaarheid van de website. SEO, ofwel zoekmachine optimalisatie, helpt organisaties hierbij. Schakel de hulp van een professional in voor het toepassen van SEO, om er zeker van te zijn dat dit niet averechts werkt. SEO bestaat uit verschillende elementen en is niet eenvoudig, wanneer men hier geen ervaring mee heeft.
Dit is een reclame: deze tekst is niet geschreven door de RTV NOF redactie.