DOKKUM – De politieke partij Sociaal in Noardeast-Fryslân (S!N) heeft onlangs de oprichting van een speciaal ombudsteam aangekondigd, genaamd het S!N-formatiepunt, om inwoners te helpen bij het begrijpen van complexe overheidsbrieven. Het ombudsteam, onder leiding van initiatiefnemers Ingrid Blekman en Bart Bakker, is nu operationeel en bereikbaar via telefoon, WhatsApp en e-mail voor inwoners van de gemeente Noardeast-Fryslân.
De initiatiefnemers waren dit weekend te gast bij RTV NOF
Volgens Blekman en Bakker heeft S!N het meldpunt opgezet omdat zij hebben vastgesteld dat sommige inwoners bepaalde overheidsbrieven ongeopend laten liggen. “Door het versturen van ingewikkelde brieven sluit de overheid mensen uit,” leggen ze uit. “Dit belemmert hun volledige deelname aan het maatschappelijke leven en veroorzaakt stress.” Het ombudsteam, bestaande uit een team van medewerkers, staat paraat om vragen te beantwoorden over diverse onderwerpen, variërend van belastingaangifte tot het aanvragen van vergoedingen of subsidies. Het doel van het team is om mensen te helpen zelf hun problemen op te lossen in plaats van deze te vermijden.
Fractievoorzitter Manon van der Meij-Baron is verheugd over het initiatief en benadrukt dat het past bij de sociaal beleidsstandpunten van de partij. “Dit informatiepunt is een praktische invulling van onze politieke idealen, waarbij we een positieve bijdrage leveren aan het dagelijks leven van mensen. Daarnaast fungeert het als extra set ogen en oren voor de raadsfractie.” Inwoners van de gemeente Noardeast-Fryslân kunnen kosteloos gebruikmaken van het S!N-formatiepunt, ongeacht hun lidmaatschap of sympathie voor S!N. Inwoners kunnen contact opnemen met het ombudsteam via 0627476609 of sinformatie@sin.frl.