De intocht van Sinterklaas in Dokkum heeft zaterdag ruim twee miljoen kijkers getrokken. De aankomst in de binnenstad van Dokkum, die te zien was in een extra lange uitzending van het Sinterklaasjournaal, was het best bekeken programma van de dag.
In totaal stemden 2.219.000 kijkers af op het programma op NPO3, blijkt uit cijfers van cijfers van Stichting Kijkonderzoek. Het Sinterklaasjournaal om 18.00 uur trok 827.000 kijkers.
De cijfers zullen de gemeente en provincie tot tevredenheid stellen. De intocht was een investering van ruim 400.000 euro voor Dongeradeel (waarvan 50.000 euro van de provincie kwam) voor de totale organisatie en de publiciteit. Het logo ‘I love Fryslân’ wat aan de wal stond was ook duidelijk in beeld. De mediawaarde van de intocht werd eerder al geschat op zo’n 15 miljoen euro.
Wil je de intocht herbeleven? Bekijk hieronder een selectie van de mooiste foto’s die de RTV NOF fotografen hebben gemaakt in Dokkum.