Het tv-programma RTL LifestyleXperience besteedt op zondag 23 december aandacht aan Dijk Optiek in De Westereen. Eigenaar Theo Dijk is voor deze reportage benaderd, omdat zijn zaak trendsettend is op het gebied van online brillenpassen.
‘Naar mijn idee zijn mijn ogen prima in orde. Maar misschien zit ik er wel helemaal naast. Ik ben in het Friese De Westereen en ik ga voor de zekerheid mijn ogen laten meten bij Dijk Optiek.’ Met deze woorden loopt presentatrice Anouk van Kooijk de winkel aan de Ljurkstrjitte in. De camera filmt hoe Theo Dijk haar ogen meet en advies geeft bij het uitzoeken van een eigentijdse bril. Op de website www.dijkoptiek.nl had Anouk van tevoren al een aantal monturen gekozen uit de online collectie van 400 exemplaren.
Na een oogmeting kon ze de gereserveerde brillen live uitproberen in de winkel. Anouk was verrast dat veel verschillende brillen haar goed stonden. Haar keus is gevallen op een montuur dat haar pittige uitstraling accentueert. In de spiegel kijkend, zei Anouk: ‘Hier word ik blij van.’
RTL LifestyleXperience is het actuele lifestyle tv-programma van Nederland. Presentatoren trekken het hele land door op zoek naar vernieuwende en trendy bedrijven. Het programma is zondagmiddag 23 december vanaf 14.20 uur te zien op RTL4. Op zaterdag 29 december wordt het programma herhaald op RTL5 om 15.00 uur. Een fotoreportage over de totstandkoming van de tv-reportage is te zien op www.dijkoptiek.nl en op facebook.com/dijkoptiek.
Foto: Eigen foto
Dit is een reclame: deze tekst is niet geschreven door de RTV NOF redactie.