Dinsdag 7 juli vond de perspresentatie plaats van een nieuw Dokkumer product: de originele Bonifatius Pepermunt zag publiekelijk het levenslicht. Een fris mintsnoepje in een uniek vormgegeven designverpakking. Het doosje heeft namelijk de vorm van een klein bijbeltje. Dit is geïnspireerd op een heel oude Bonifatius-Bijbel die in het bezit is van pastor Paul Verheijen van de plaatselijke R-K kerk. In de pepermuntjes staat een zwaard gegraveerd.
Drie Dokkumer ondernemers sloegen de handen ineen om van dit idee een bijzonder product te maken. Remco van Dijk, de bedenker van het pepermunt-concept (snoepjes verpakt in een Bonifatiusbijbeltje) zocht contact met Berend Wouda, de maker van Bonifatius Bitter. Ook vormgever Frank van Dijk werd bij het project betrokken. Hij gaf het idee van zijn broer Remco de uiterlijke vorm.
In samenwerking met Fortuin Dockum werd de pepermunt op smaak gebracht en geproduceerd. Deze zomer komt het mintfrisse product op de markt. De primeur is voor de lokale horeca, winkeliers en gemeente Dongeradeel, maar het ligt in de planning om Bonifatius Pepermunt landelijk uit te rollen. “We zien het alle drie als een mooi stukje promotie van Dokkum, toch de stad van Bonifatius”, aldus Remco van Dijk.
Op de foto’s ziet u de groep ‘pelgrims’ die samen met reisleider Lammert de Hoop een driedaagse culturele tijdreis door Noordoost-Friesland maken, welke georganiseerd is door Historizon. Remco en Frank van Dijk ‘overvielen’ de pelgrims met hun pepermunt, die zeer goed in de smaak viel. Beide broers en commercieel directeur Alkema van Fortuin Dockum werden overstelpt met complimentjes en vragen.
Sommigen vonden al dat zij nu een collector’s item mee naar huis namen. Na de perspresentatie vertrok de groep reizigers in een oude bus van Hofstra Reizen, het Noordoost-Friese landschap in, op zoek naar de schatten van Bonifatius en meer. Voor meer informatie over Bonifatius Pepermunt kijkt u op www.bonifatiusbitter.nl.