Hoewel Polispark, een online verzekeringsbedrijf met unieke tarieven uit Kollum, een explosieve groei doormaakt en door de grote Nederlandse verzekeraars angstvallig in de gaten gehouden wordt, kan het nog altijd niet op tegen de immense reclamebudgetten van de verzekerreuzen. Polispark-oprichter Klaas Jan Stellema moet daarom creatief zijn. Nu bedacht hij een Facebook-actie, gebaseerd op de succesvolle actie van het Zwitserse bergdorpje Obermutten.
Iedereen die dat dorp op Facebook een ‘like’ geeft, komt met z’n profiel op het mededelingenbord in het dorp te hangen. Omdat dat bord al snel vol was, werden vervolgens muren volgeplakt. Een onverwacht en ongekend succes, want inmiddels hebben wereldwijd meer dan 60 miljoen mensen van het kleine Obermutten gehoord. Polispark-eigenaar Klaas Jan Stellema hoorde het verhaal, drukte op ‘like’, bezocht onlangs het Zwitserse dorp en raakte geïnspireerd. Polispark kan in verzekeringstarieven wel concurreren met de grote verzekeraars, maar in reclamebudgetten niet. Dat vergt creativiteit, daarom bedenkt Klaas Jan Stellema telkens weer acties die passen bij het reclamebudget van zijn bedrijf, maar hetzelfde resultaat hebben als de campagnes van de grote verzekeraars. Dit is de nieuwste actie: iedereen die Polispark een ‘like’ geeft op Facebook komt met z’n profielfoto bij Stellema achter het raam te hangen. En als die vol zijn, zijn er ook nog wel wat muren over…
En wie dan ook nog eens een offerte aanvraagt voor een autoverzekering maakt kans op een jaar lang gratis verzekeren. Polispark begon in 2010 met autoverzekeringen, maar biedt inmiddels ook woon-, rechtsbijstand-, reis- en ongevallenverzekeringen. Polispark groeit ontzettend snel omdat het unieke tarieven hanteert. Zo is de autoverzekering voor jongeren van 18 tot 25 jaar met afstand de goedkoopste van Nederland.
Dit is een reclame: deze tekst is niet geschreven door de RTV NOF redactie.