KOLLUM- Deze week hebben de aankomende brugklassers alvast voor de zomervakantie met elkaar kennisgemaakt op de Campus Kollum.
Met 1,5 meter afstand mochten ze door middel van een aantal leuke activiteiten kennismaken met hun nieuwe klasgenoten, met een aantal teamleden en met de school. Maandagmiddag stroomden de eerste, aankomende leerlingen binnen in de Campus waar ze door (slechts) een paar docenten werden opgevangen. Fleur Schaap, coach van leerjaar 1:
‘Normaal gesproken doen we dit als team en is de kennismakingsmiddag voor alle brugklassers tegelijk. Vanwege de corona maatregelen waar we ons aan houden, was dit niet mogelijk. Organisatorisch was het een uitdaging, maar per klas hebben we nu gelukkig alsnog een gezamenlijke kennismakingsmiddag kunnen houden, zodat de leerlingen met een fijn gevoel de zomervakantie in gaan.”
De school vindt het erg belangrijk dat de leerlingen voor de zomervakantie bij elkaar komen om hun klas en hun coach te leren kennen. Aankomend jaar bestaat het eerste leerjaar voor het eerst uit drie brugklassen, dus werden er drie prachtige middagen georganiseerd voor iedere klas.
!mpulse Kollum
Piter Jelles !mpulse Kollum staat voor kwalitatief goed, gepersonaliseerd en eigentijds onderwijs in een prettig pedagogisch klimaat. De school voor mavo (vmbo-tl), havo en vwo vindt het van groot belang dat er goed wordt nagedacht over de vraag hoe er met elkaar wordt omgegaan. Daarnaast daagt de school élke leerling uit om zich persoonlijk te ontwikkelen, te werken aan zijn of haar talenten en op sociaal en maatschappelijk vlak het beste uit zichzelf te halen.
Dat gebeurt in een veilige omgeving met een fijne sfeer. Volgens !mpulse Kollum speelt dit aspect een essentiële rol. Met de nieuwe huisvesting in de Campus, die bij aanvang van het huidige schooljaar in gebruik werd genomen, heeft !mpulse Kollum een prachtige plek en geweldige faciliteiten om goed onderwijs te bieden. Ook daar konden de aankomende leerlingen alvast kennis mee maken.
Voor meer informatie: www.piterjelles.nl/impulsekollum/