De Kinderpostzegelactie heeft dankzij de inzet van 200.000 kinderen 11,6 miljoen euro opgebracht. Daarmee wordt de recordopbrengst van vorig jaar geëvenaard, een prachtig resultaat. Geweldig om te zien dat zoveel kinderen en volwassenen iets over hebben voor kinderen die het minder goed hebben. Het geld gaat Stichting Kinderpostzegels inzetten om zoveel mogelijk kwetsbare kinderen een kans te geven op een betere toekomst.
Ilja van Haaren, directeur Stichting Kinderpostzegels Nederland: Helaas zijn er in binnen- en buitenland nog heel veel kinderen in een achterstandspositie die hun school niet afmaken of niet naar school gaan. Met de opbrengst kunnen we ook volgend jaar weer heel veel kinderen ondersteunen hun school af te maken of kinderen naar school te laten gaan als dat door omstandigheden niet mogelijk is. Daar ben ik ontzettend dankbaar voor.
De eerste exemplaren van de kinderpostzegels, ontworpen en gefotografeerd door Anton Corbijn, zijn vandaag tijdens het seminar ´Laat kinderen leren´ door Yme Pasma van PostNL aan Henny Vrienten overhandigd. Henny Vrienten heeft het startsein voor de Kinderpostzegelactie gegeven en nam daarom de eerste zegels in ontvangst. Vanaf woensdag 6 november bezorgen de kinderen de bestellingen bij hun klanten.
Elke dag Kinderpostzegels
Kinderpostzegels is trots op de fantastische opbrengst en bedankt de kinderen voor hun inzet. We willen graag laten weten wat we met de opbrengst gaan doen. Vandaar dat we vanaf vandaag elke dag zullen vertellen over onze activiteiten in Nederland en in het buitenland. Via social media of onze website is te zien op welke manier wij kwetsbare kinderen beschermen en hen helpen zich te ontwikkelen. Die hulp hebben zij hard nodig, elke dag weer. Mensen die de kinderen gemist hebben, kunnen dankzij een samenwerking met Greetz voortaan kinderpostzegels online bestellen. Of bijbestellen wanneer ze op zijn. Op de speciale website zijn naast de postzegels ook de kaartensetjes en pleisterblikjes verkrijgbaar.