Op bezoek bij de volière van Meckama · Foto('s): 

Op bezoek bij de volière van Meckama

vrijdag 31 mei 2013

Vrijdagmorgen ging groep. 2 van de Prins Bernhardschool uit Kollum op bezoek bij de volière van Meckama. In het kader van het schoolproject: Weidevogels en vogels. De kleuters waren al goed op de hoogte van verschillende soorten vogels en konden die nu in levende lijve zien.

Johan Postma begeleider van Talant vertelde op een enthousiaste wijze wat er allemaal te zien is. Het meest opvallend waren de mooie kleuren. Ook in de hokken genoten ze zichtbaar van alle veertjes en eitjes die overal verspreid lagen.

De kinderen mochten de vogels voeren en bij een enkeling kwam de duif zelfs op hun hoofd zitten. Tot slot kreeg ieder een  stencil mee met de aanwezige dieren en eenmaal op school verraste juf alle kinderen op een kwarteleitje. Deze waren hard gekookt zodat ze lang bewaard kunnen blijven. Al met al was het een prachtige leerzame en leuke ochtend.

© Foto’s: Sake Beerstra

Auteur: Redactie RTVNOF
Heb jij nieuws of een opmerking? Stuur de redactie een WhatsApp.
Stuur je tip, video of foto's naar:
  0511-441202 of   nieuws@rtvnof.nl.
Op bezoek bij de volière van Meckama · Foto('s): 
Op bezoek bij de volière van Meckama · Foto('s): 
  

VANDAAG OP DE RADIO

105.0 - 105.8 - 107.0 - 107.3 - 107.8 FM
  • 00:00 - 07:00
    It lûd fan Stêd, Waad en Wâlden
    Non-stop muziek met (regio)nieuws en weer.
  • 07:00 - 09:00
    De moarnsshow
    Overzicht van nieuwsreportages & weerbericht en hoofdpunten van het nieuws.
  • 09:00 - 18:00
    It lûd fan Stêd, Waad en Wâlden
    Non-stop muziek met (regio)nieuws en weer.
  • 18:00 - 19:00
    Lytse Klankjes
    Jikke Wiersma
  • 19:00 - 21:00
    Leafde foar Muzyk
    Klaske Ferwerda
  • 21:00 - 23:00
    De Smachtwacht
    Mark en Frank Spijkers
  • 23:00 - 00:00
    It lûd fan Stêd, Waad en Wâlden
    Non-stop muziek met (regio)nieuws en weer.
© 1989 - 2024 RTVNOF · Contact · Tip de redactie · Ingezonden brieven · Disclaimer · Privacy Statement RTV NOF · Vrijwilliger worden?