Van startup naar jong bedrijf en uiteindelijk door tot stabiel en vertrouwd merk. Dat is het ideaalbeeld wanneer je een onderneming start. Toch is dit natuurlijk niet vanzelfsprekend. In iedere fase van groei zijn er andere zaken van groot belang om de volgende stap te kunnen zetten. In eerste instantie je vaste klanten en uiteindelijk misschien wel het ziekteverzuim. Om je een handje te helpen zijn hieronder voor drie verschillende groeifasen een tip weergegeven. Bekijk ze meteen!
Voor een gloednieuwe onderneming
Ben je net begonnen met jouw onderneming? Dan heb je ongetwijfeld nagedacht over de naam die jouw bedrijf, en dus merk, gaat dragen. Maar, hoe weet je nu of er niet al een ander bedrijf of merk is met dezelfde naam? Je kunt dit gemakkelijk ondervangen met een merknaam check online. Met zo’n tool vraag je eigenlijk aan een expert of hij voor je na kan kijken of er niet al een gelijknamig merk geregistreerd staat. Zo weet je zeker dat je met jouw beoogde naam verder kunt, of voorkom je narigheid in de toekomst mocht jouw beoogde naam toch al in gebruik zijn.
Voor een gezonde groeier
Met een aantal belangrijke, vaste klanten en enkele vaste medewerkers begint jouw onderneming de startup status te ontgroeien. Dat is mooi, maar het brengt ook een hele nieuwe set uitdagingen met zich mee. Hoe regel je bijvoorbeeld pensioen voor je werknemers? Hoe zorg je ervoor dat zij zich bij jouw organisatie kunnen ontwikkelen op een gestructureerde manier? Zelf heb je het waarschijnlijk nog erg druk met de kernactiviteiten, dus besteedt zoveel mogelijk dergelijke zaken uit. Zo biedt je jouw werknemers alle belangrijke voorzieningen, zonder dat dit jou teveel tijd kost!
Voor de gevestigde orde
Is jouw bedrijf inmiddels helemaal gevestigd? Dan zijn er uiteraard weer nieuwe uitdagingen om rekening mee te houden. Een belangrijk onderdeel daarvan is de tevredenheid en gezondheid van je werknemers. Hoe ga je hiermee om op een manier die hen gelukkiger maakt én het ziekteverzuim laag houdt? Dat is iets waar een vitaliteitscoach je goed bij kan helpen. Neem deze, al dan niet tijdelijk, in dienst en borg zo de principes van vitaliteitsmanagement. Zo wordt jouw bedrijf toekomstproof!
Gebruik deze tips in je voordeel
Met deze tips kom je hopelijk weer een stapje verder met je bedrijf. Zelf kun je er misschien ook nog wel een aantal bedenken. Heel veel succes toegewenst!
Dit is een reclame: deze tekst is niet geschreven door de RTV NOF redactie.