INGEZONDEN ARTIKEL
Kan het nog minder met het vervoer van Jobinder?
-geen kennismaking, wel beloofd
-onzekerheid of je wel wordt opgehaald
-brengen naar verkeerde locaties
-veel te vroeg ophalen, dus veel te vroeg op plaats van bestemming
-te lange wachttijden tijdens het bellen
-moeilijk telefonisch bereikbaar en je moet er ook nog voor betalen
-inlogcodes werken niet, dus moet je bellen
-taxi verschijnt niet
-na een paar weken al wisselen van Provider
-onduidelijkheid welke taxi gaat rijden
-je kon pas op maandag 8 januari inchecken voor vervoer
-ondeskundig personeel bij het vervoerscentrum
-gegevens worden niet doorgegeven en of niet verwerkt
-onzekerheid bij het personeel
Kwetsbare mensen zijn afhankelijk van het vervoer van Jobinder. Mensen met vaak een autisch spectrum. Chaos in de hoofden van deze mensen en gestrestste ouders en verzorgers. De portefeuillehouders van de betreffende gemeenten zijn verantwoordelijk. Maar welke (beleids) medewerkers van de Provincie en gemeenten zijn hier verantwoordelijk voor?
Hoe is dit allemaal mogelijk en hoe moeten de ouders en verzorgers het uitleggen? Maar dit geldt ook voor de leerkrachten in het speciaal onderwijs en medewerkers in de zorg. Neem maar aan dat het niet uit te leggen is bij mensen met autisme. Zo snel mogelijk aan de slag en er voor zorgen dat Jobinder niet minder, maar beter wordt.
Sjoerd Keizer, Fractievoorzitter PvdA Kollumerland c.a.