Nij Smellinghe streeft altijd naar tevreden patiënten. Feedback van patiënt vinden zij erg belangrijk. Tijdens de behandeling maar ook daarna. Daarom krijgen vanaf vandaag de patiënten die een polikliniek van Nij Smellinghe bezoeken, bij het einde van het behandeltraject in het ziekenhuis een verzoek om zijn/haar ervaring te delen. Met deze input kan het ziekenhuis de dienstverlening verder verbeteren.
Anoniem
Patiënten kunnen altijd met vragen en opmerkingen terecht tijdens de behandeling. Maar het ziekenhuis meet ook graag de tevredenheid. Dit wordt op verschillende manieren gedaan, zowel periodiek als door continue meting. In samenspraak met de cliëntenraad van Nij Smellinghe is deze patiënttevredenheid meting gestart. Met deze continue meting heeft het ziekenhuis snel inzicht in de ervaringen van patiënten en wellicht de dienstverlening verbeteren. Een patiënt krijgt na de laatste afspraak een verzoek om online vragenlijst in te vullen.
Ervaring
De helft van de poliklinieken van Nij Smellinghe start vandaag. De andere poliklinieken volgen dit jaar. Bij de polikliniek Dermatologie en Oogheelkunde is deze meting als pilot geweest. Patiënten reageren enthousiast als zij gevraagd worden naar hun ervaring. Enkele reacties: ‘Het is fijn dat mijn mening wordt gevraagd. Het gevoel dat mijn ervaring hier belangrijk wordt gevonden is prettig. Het geeft mij een goed gevoel om anoniem mijn mening te geven. Patiënten kunnen kiezen om onder hun naam of anoniem de vragenlijst in te vullen. Met de invoering van continue meting heef het ziekenhuis voortdurend aandacht voor de tevredenheid van patiënten.