MUNNEKEZIJL – Een jaar geleden schreef de PR werkgroep van Arlanta een wedstrijd uit voor de 22 aangesloten scholen. De drie scholen die het beste konden laten zien waarom ze zo speciaal waren, konden gratis een nieuw logo laten ontwerpen en deze vervolgens ook laten maken.
Het oude logo op de gevel zou dan worden vervangen en er zou een banier worden gemaakt met het nieuwe logo. ’t Oegh won de wedstrijd met een filmpje over het strijdvaardige en altijd actieve team. Het team had net een survival georganiseerd voor twee goede doelen en er ook zelf aan meegedaan. De kinderen deden voor dezelfde goede doelen een colorrun door het dorp, waarmee ze geld inzamelden. De speeltuincommissie van Munnekezijl en Stichting Hartekind waren een grote gift rijker. Ook was in het filmpje de Nieuwjaarsduik te zien. Met het hele team van de dijk afgegleden, zo het koude water van de ijsbaan in. Je bent team of je bent het niet. De dag daarna lag de ijsbaan dicht, -5 graden.
Natuurlijk draait alles om prachtig en goed onderwijs en ook dat hadden we als beste laten zien. ’t Oegh staat voor wereldkinderen, voor kinderen de wereld leren lezen. Het onderwijs wordt gegeven met de gedachte van: Hoe maken we de kinderen wereldwijs op een zo goed en mooi mogelijke manier.
Het team is samen met een vormgever aan de slag gegaan om het logo te ontwerpen en heel wat ontwerpen verder kon het logo eindelijk op de gevel worden aangebracht. Een kleurrijk logo voor een kleurrijke school. Moderne en warme kleuren in een vriendelijk lettertype.
De motivatie om het team van ’t Oegh de prijs toe te kennen was volgens het juryrapport: ‘Een school die door de jaren heen doet wat ze in dit filmpje laten weten. Dit gekoppeld aan een aanstekelijk enthousiasme en met veel kleur en plezier. Wij gunnen jullie deze prijs en de kinderen jullie school.’