Een deel van de klanten van Kabelnoord kon van donderdag 13 april tot zaterdag 15 april geen gebruik maken van de Amerikaanse streamingdienst Netflix. Wegens misbruik van het Netflix-abonnement door een aantal Kabelnoord-klanten, werd de dienst bij veel gebruikers geblokkeerd. De blokkade is inmiddels opgeheven.
De reden voor de blokkade was misbruik van het Netflix-abonnement door een aantal Kabelnoord-klanten. In plaats van het blokkeren van deze gebruikers, blokkeerde Netflix alle klanten die dezelfde range internetfeed gebruiken. Voor Netflix is dit een minimaal percentage klanten, voor Kabelnoord is dit juist een behoorlijk percentage klanten. Op vragen waarom Netflix zo breeduit blokkeert, kreeg Kabelnoord geen antwoord: “Men geeft alleen aan dat er misbruik plaatsvindt door hun abonnees en dat hun aanpak is zoals we hem hebben ervaren”.
Voor het opheffen van de blokkade is Kabelnoord afhankelijk van Netflix. “Evenals een paar weken geleden, duurde het ook deze keer vrij lang voordat er gehoor werd gegeven”. Kabelnoord heeft geen uitleg gekregen hoe ze kunnen voorkomen dat een hele range wordt uitgeschakeld bij misbruik.