KOLLUM – De week voor de kerstvakantie staat bij OSG Piter Jelles !mpulse Kollum in het teken van Community-leren. Tijdens deze Communityweek zetten leerlingen en medewerkers zich vanuit de visie van de school, in het kader van burgerschapsvorming en talentontwikkeling, in voor de samenleving. Het doel: met elkaar van betekenis zijn, voor elkaar en voor anderen.
Dit jaar staat de Communityweek in het teken van het goede doel KIKA (Kinderen Kankervrij), de stichting die zich inzet voor kinderen met kanker. Samen organiseren de leerlingen en het team diverse activiteiten om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor deze belangrijke missie. Zo werden er honderden statiegeldflessen ingezameld, leverde de challenge ‘one red paperclip’ via twee dagen van intensieve ruilhandel een prachtig bedrag op, kwamen familieleden en vrienden in actie door producten te sponsoren die als prijs dienden voor de Bingo, de pubquiz en de kerstroulette, waar bezoekers van de kerstmarkt tegen een kleine vergoeding aan konden deelnemen. Ook organiseerden leerlingen van !mpulse Kollum een heuse high tea voor buurtbewoners.
Tijdens de gezellige en sfeervolle kerstmarkt op donderdag 19 december verkochten leerlingen hun zelfgemaakte producten, zoals handgeschilderde kaarsen en kandelaars, kerstkaarten, kersthangers, sleutelhangers, tassen en vogelvoerhouders aan de toegestroomde bezoekers. Ook werd er genoten van zelfgebakken oliebollen, kerstkoekjes en verse snert. En dat alles onder sfeervolle muzikale begeleiding van de gelegenheidsband van !mpulse Kollum.
Alle activiteiten leverden ruim 2000 euro op voor het goede doel. “We bieden onze leerlingen hiermee de kans om actief van betekenis te zijn op het gebied van maatschappelijke thema’s, andere mensen te ontmoeten, waarde toe te voegen aan de samenleving én hun talenten te ontdekken en te benutten,” aldus Renze van der Meulen, projectleider burgerschap en talentontwikkeling van !mpulse Kollum.