Met deze tips is jouw event binnen no time uitverkocht · Foto('s): RTV NOF
  RTV NOF
RECLAME

Met deze tips is jouw event binnen no time uitverkocht

woensdag 01 februari 2023

LEEUWARDEN – Het organiseren van een event is vaak een hele opgave. Je wil dan ook dat alle tickets zo snel mogelijk verkocht worden. De grootste markt voor het verkopen van jouw tickets vind je tegenwoordig natuurlijk online. Door marketing op de juiste manier in te zetten heb jij jouw tickets online binnen no time verkocht. In dit artikel delen wij een aantal tips waarmee jouw event gegarandeerd uitverkocht wordt!

Maak gebruik van een kaartverkoopsysteem
Het verkopen van kaartjes gaat tegenwoordig voornamelijk online. Het ouderwetse kaartjes aan de deur verkopen zie je steeds minder. Het is daarom belangrijk om gebruik te maken van een goed kaartverkoopsysteem. Bij Eventgoose is het gebruik van een kaartverkoopsysteem voor de organisator helemaal gratis. De servicekosten worden namelijk doorberekend aan de kaartkoper. Op deze manier kun jij dus helemaal gratis gebruik maken van alle gemakken die een kaartverkoopsysteem te bieden heeft.  

Zet marketing goed in
Wanneer je een event georganiseerd hebt is het belangrijk om op tijd te beginnen met marketing. De grootste fout die je echter kunt maken is het té vroeg starten met marketing. Wanneer jij 6 maanden voor het event al begint met de marketing. Dan betekent dit dat jij dus ook 6 maanden lang content moet delen over het event. Heb jij hier voldoende tijd en materiaal voor? Daarnaast is het ontzettend moeilijk om 6 maanden lang de aandacht van toekomstige bezoekers vast te houden. Wanneer jij een tof event promoot waarbij je pas maanden later de kaartjes gaat verkopen. Dan zal de kaartkoper snel afhaken. Leuk, maar dat zie ik over een aantal maanden wel is een gedachte die de meeste bezoekers zullen hebben.

Maak actief gebruik van social media
Social media is tegenwoordig het meest gebruikte promotiekanaal. Je kunt via facebook events aanmaken waarbij je kunt linken naar het kaartverkoopsysteem. Daarnaast kun je via social media veel waardevolle posts delen over het event. Hierbij is het belangrijk om onderscheid te maken in promotionele posts en waardevolle posts. Wanneer jij alleen maar promotie berichten eruit gooit kan het al snel pusherig overkomen. Te bescheiden is natuurlijk ook niet goed. Zorg ervoor dat je een goede middenweg vindt. Het opzetten van een marketingcampagne is ontzettend belangrijk bij de organisatie van een succesvol event.

Maak het bezoekers zo makkelijk mogelijk
Het moet voor bezoekers makkelijk zijn om te vinden waar ze een ticket kunnen kopen. Niemand heeft zin om eerst een heel onderzoek te doen voordat ze een ticket kunnen aanschaffen. Zorg ervoor dat de link altijd duidelijk in beeld is en dat mensen getriggerd worden om een ticket te kopen. Let ook dat de tijd, datum en locatie duidelijk vermeld staan. Zo kan iedereen het event meteen in zijn/haar agenda noteren.

Maak het kopen van tickets aantrekkelijk
Er zijn verschillende tactieken die je als organisator kunt toepassen om het kopen van een kaartje zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Zo kun je bijvoorbeeld early bird tickets verkopen waarbij je kaartjes voor een voordelig tarief verkoopt. Koppel hier wel een uiterlijke verkoopdatum of maximaal aantal tickets aan. Houdt je als organisatie ook altijd aan deze voorwaarden. Anders kan het zijn dat vroegboekers zich bedrogen voelen. Daarnaast kun je teksten op de website plaatsen zoals OP=OP of wees er snel bij. Door schaarste te creëren zullen mensen sneller geneigd zijn om een ticket te kopen omdat ze bang zijn dat ze anders misgrijpen. Een winactie is ook altijd een goed idee. Laat mensen berichten delen via social media. Op deze manier heb jij een veel groter bereik en gratis reclame voor jouw event.

Ga op zoek naar ambassadeurs of influencers
Zien eten is doen eten. Zo werkt het eigenlijk ook een beetje met een event. Wanneer jij een influencer of bekend persoon een leuke tijd ziet hebben op een event dan denk jij, dat wil ik ook! Op deze manier maak jij als organisator jouw event populair en gewild. Zeker wanneer je een terugkerend event organiseert is dit een goede manier van marketing.

Aftersales
Heb jij een succesvol evenement achter de rug en smaakt dat naar meer? Dan heb je al een behoorlijk potentieel klantenbestand opgebouwd uit de vorige editie. Wanneer jij tickets verkocht hebt, heb je automatisch de e-mailadressen van de kopers verzameld. Benader deze kopers met informatie voor een nieuw event. Let er wel op dat je dit in je algemene voorwaarden zet waar kopers mee akkoord gaan bij de aankoop van een ticket. Je mag namelijk niet zomaar persoonsgegevens gebruiken voor reclame. Wanneer jij met bovenstaande punten aan de slag gaat dan zal jij event in de toekomst binnen no time uitverkocht zijn! 

Dit is een reclame: deze tekst is niet geschreven door de RTV NOF redactie.
RECLAME
Heb jij nieuws of een opmerking? Stuur de redactie een WhatsApp.
Stuur je tip, video of foto's naar:
  0511-441202 of   nieuws@rtvnof.nl.

VANDAAG OP DE RADIO

105.0 - 105.8 - 107.0 - 107.3 - 107.8 FM
  • 00:00 - 07:00
    It lûd fan Stêd, Waad en Wâlden
    Non-stop muziek met (regio)nieuws en weer.
  • 07:00 - 09:00
    Op naar het weekend!
    Peter Visser
  • 09:00 - 10:00
    Ontbijtpop
    Peter Kraft
  • 10:00 - 16:00
    It lûd fan Stêd, Waad en Wâlden
    Non-stop muziek met (regio)nieuws en weer.
  • 16:00 - 17:00
    Gerrit on Air!
    Gerrit Wijkstra
  • 17:00 - 18:00
    Skerp op de Middei
    Kees Bakker
  • 18:00 - 19:00
    It lûd fan Stêd, Waad en Wâlden
    Non-stop muziek met (regio)nieuws en weer.
  • 19:00 - 21:00
    Country Ranch
    Harry Ettema
  • 21:00 - 22:00
    The Elvis Experience (week 1)
    Jaap Melessen
  • 21:00 - 22:00
    Heerlijkheden uit het verleden (week 2)
  • 22:00 - 00:00
    It lûd fan Stêd, Waad en Wâlden
    Non-stop muziek met (regio)nieuws en weer.
© 1989 - 2025 RTVNOF · Contact · Tip de redactie · Ingezonden brieven · Disclaimer · Privacy Statement RTV NOF · Vrijwilliger worden?