DAMWÂLD – Gebruikers van het Wmo- en leerlingenvervoer in Noordoost Fryslân zijn tevreden over de dienstverlening door Jobinder. Dat blijkt uit een eind vorig jaar gehouden tevredenheidsonderzoek door Jobinder onder drieduizend reizigers. Wmo-reizigers geven het vervoer een 8,1 en gebruikers van het leerlingenvervoer geven een 7,5.
De klantvriendelijkheid van de chauffeurs, de netheid van de taxi, de website en het ouderportaal voor leerlingenvervoer scoren, aldus Jobinder, hoog. Een verbeterpunt is de communicatie vanuit de mobiliteitscentrale, waar vragen van reizigers binnen komen. Andries Bouwman, wethouder van Tytsjerksteradiel en voorzitter van het bestuur van Jobinder, is blij met het resultaat: ‘Elk jaar onderzoekt Jobinder de tevredenheid van de gebruikers. De beoordeling is nog niet eerder zo hoog geweest. De resultaten zijn een compliment aan alle medewerkers van Jobinder.’
Wat vooral uit het onderzoek naar voren komt, zo stelt Jobinder, is de positieve beoordeling van de chauffeurs. Zowel vriendelijkheid, behulpzaamheid bij in- en uitstappen en rust en sfeer in de taxi bij leerlingenvervoer scoren hoog. ‘De chauffeurs hebben veel verantwoordelijkheid en hebben bij het vervoer van bijvoorbeeld leerlingen een belangrijke rol als het gaat om het bieden van structuur en regelmaat,’ zegt Bouwman. In elke gemeente, waar Jobinder het vervoer verzorgt, is één chauffeur extra in het zonnetje gezet door de wethouder van de betreffende gemeente.
Jobinder verzorgt sinds 2018 het Wmo- en leerlingenvervoer in de regio Noordoost Fryslân. Dat gebeurt in opdracht van de gemeenten Achtkarspelen, Dantumadiel, Noardeast-Fryslân, Tytsjerksteradiel, Ameland en Schiermonnikoog.
Fotobijschrift: Wethouder Jouke Douwe de Vries van Noardeast-Fryslân overhandigt de attentie van Jobinder aan chauffeuse Willy Terpstra van Taxi NOF.