DOKKUM – Hoe begin je een pop up store? Het is een vraag die steeds meer ondernemers zichzelf stellen. Door een tijdelijke fysieke locatie te beginnen naast je webshop, kun je klanten sneller aan je bedrijf binden. De kans dat een klant op een later moment nog eens bij je terugkeert neemt hierdoor toe! Er zijn verschillende redenen, die maken dat het openen van een tijdelijke pop up store zo interessant is. In dit artikel zetten we ze voor je op een rijtje! Heb jij het openen van een tijdelijke fysieke locatie al eens overwogen?
Vergroot de naamsbekendheid van je bedrijf
Een goede reden om voor een tijdelijke fysieke locatie te kiezen, is de mogelijkheid om de naamsbekendheid van je organisatie te vergroten. Potentiële klanten zien je naam niet alleen op internet, maar komen deze ook in de winkelstraat tegen. Wist je dat een consument gemiddeld genomen zeven contactmomenten nodig heeft, alvorens deze je bedrijf volledig vertrouwt en een aankoop doet? Een fysieke locatie kan hierin een belangrijke factor zijn. Niet alleen zien potentiële klanten je winkel in de winkelstraat, ook zal men hierover praten. Tip: gebruik een qr code app om een qr code te genereren voor op de ramen van je etalage! Deze code leidt voorbijgangers naar je webshop, wat bijdraagt aan de bekendheid hiervan.
Probeer uit welke producten aanslaan
Een tweede reden om voor een tijdelijke fysieke locatie te kiezen, is de mogelijkheid om uit te proberen welke producten aanslaan. Produceer een kleine hoeveelheid van een bepaald product, bijvoorbeeld nagellak, of koop deze in een geringe hoeveelheid in. Door deze producten vervolgens in een tijdelijke fysieke vestiging aan te bieden, weet je al snel welk product het mogelijk ook online goed zal doen. Op deze manier versterkt de fysieke locatie je webshop! Tip: probeer een hype te creëren rond een bepaald product. Een pop up store leent zich zeer goed voor hypes.
Bied klanten in je webshop een betere service
Tot slot is het openen van een tijdelijke fysieke locatie interessant om consumenten een betere service te kunnen bieden. Zij hebben de mogelijkheid om een product uit je webshop eerst in een fysieke winkel te bekijken. Evenals dat zij de mogelijkheid hebben om producten in de winkel in te ruilen als deze toch niet blijkt te bevallen. Des te beter de service van je bedrijf, des te sneller zal een consument het bedrijf aanraden bij familie en vrienden!
Dit is een reclame: deze tekst is niet geschreven door de RTV NOF redactie.