Maandag 23 april kwamen zo’n honderdveertig toeristische ondernemers samen tijdens de jaarlijkse foldermarkt van Noordoost Fryslân. Op deze avond wisselden ondernemers foldermateriaal uit, zodat ze de informatievoorziening voor het komende toeristenseizoen weer op orde hebben. De avond werd georganiseerd door Stichting RegioMarketing en Toerisme Noordoost Friesland in de Kruisweg.
Voorafgaand aan de foldermarkt kregen ondernemers informatie van Bouke Kors en Signe Oortgijsen van Merk Fryslân vulden Grasmeijer aan met uitleg over de speerpunten van de provinciale marketingorganisatie. Het platform www.friesland.nl is sinds 2017 online en wordt steeds verder uitgebreid. Dit seizoen komt de organisatie bijvoorbeeld met een speciale route-app. ,,Een verzamelplaats voor alle fiets-, wandel-, ruiter- en
vaarroutes in Friesland.’’ aldus Kors.
Lisette Grasmeijer gaf namens Stichting RMT de laatste stand van zaken in Noordoost Fryslân. ,,In 2018 zet de stichting in op de promotie van de regio rondom Leeuwarden – Friesland 2018. Alle toeristen die naar Friesland komen moeten ook onze regio meenemen.’’ Naast de online marketing en het organiseren van persreizen werktde stichting ook samen met de provinciale marketingorganisatie Merk Fryslân. ,,Er komt in juni een ‘Helden van Friesland’ campagne omtrent Redbad en Bonifatius. Ondernemers kunnen hier op inspelen met hun bedrijf door het maken van arrangementen.’’ aldusGrasmeijer.
Verzamelplaats voor al deze toeristische activiteiten in de regio is www.eropuitinfriesland.nl. De foldermarkt is de start van het toeristisch seizoen.