LEEUWARDEN – Als je een winkel, webshop of bedrijf hebt, dan weet je ongetwijfeld hoe belangrijk het is om online goed vindbaar te zijn. Veel klanten en geïnteresseerden oriënteren zich tegenwoordig online en doen daar ook hun aankopen. Door middel van een goede SEM-strategie (SEM staat voor search engine marketing) kun je ervoor zorgen dat je website beter wordt gevonden. Dat zorgt al snel voor een hogere conversie en meer omzet. Wil je snel tastbare resultaten behalen? Dan is SEA (search engine advertising) een interessante kans. Wat is SEA en hoe kun je het zo effectief mogelijk inzetten?
Search engine advertising
SEA is een belangrijk onderdeel van elke online-marketingstrategie. Je kunt het inzetten om snel nieuwe klanten en bezoekers te bereiken. Search engine advertising slaat op het online adverteren in zoekmachines als Bing en Google. SEO (search engine optimization) richt zich op organische resultaten in deze zoekmachines, maar SEA zorgt ervoor dat jouw advertentie bij een bepaald zoekresultaat wordt vertoond. Daarmee wordt de kans groter dat een geïnteresseerde zoeker jouw website of pagina vindt en klant wordt. Het is de kunst om de juiste persoon op het juiste moment met jouw advertenties te bereiken.
Wat zijn de voordelen van SEA?
Het grootste voordeel van SEA is dat je al snel resultaten ziet. Ook zijn de kosten van de campagnes makkelijk te beheersen en kun je snel bijsturen wanneer je op een kans wilt inspelen. Je betaalt op basis van prestaties, bijvoorbeeld het aantal weergaven of clicks op je advertentie. Daarmee kun je je doelgroep gericht bereiken. Wil je het echt goed aanpakken, dan gebruik je SEA als onderdeel van een uitgebreidere online-marketingstrategie. Daar horen ook SEO en social advertising bij.
Samen een marketingstrategie bedenken
Heb je vragen over SEM, bijvoorbeeld over hoe je zoekmachine adverteren inzet of hoe je met SEA de beste resultaten bereikt? Dan kun je het beste contact opnemen met een online-marketingbedrijf. Zo’n bedrijf kan je helpen met het samenstellen van de beste strategie, zodat niet alleen je search engine advertising op orde is, maar dat je ook organisch goed wordt gevonden in zoekmachines. Zo zorg je ervoor dat je online geen kansen meer misloopt.
Dit is een reclame: deze tekst is niet geschreven door de RTV NOF redactie.