LEEUWARDEN – Tegenwoordig is een zakelijk e-mailadres wat goed overkomt belangrijker dan ooit tevoren. Talloze ondernemers vragen zich af waar zij een domeinnaam kunnen kopen, aardig wat van hen kan wel een wat professioneler e-mailadres gebruiken en aangezien niet iedereen de juiste technische kennis in huis heeft, doen in dit artikel onze experts uit de doek hoe je precies een e-mailadres met eigen domeinnaam bemachtigt en deze behoudt.
Laten we maar gewoon met het eenvoudigste beginnen: je dient het domeinnaam te bezitten welke je (deels) in je e-mailadres wilt laten voorkomen. Om dit te doen moet je je domeinnaam checken om te kijken of deze nog beschikbaar is op een website zoals One.com. Gelukkig kan dit geheel gratis. Vervolgens kun je een one.com webmail account aanmaken en deze koppelen met een van je domeinen om aan de slag te gaan. Deze koppeling regelen de experts van One.com volledig voor je en je hebt dus verder geen omkijken meer naar je webmail domain of iets dergelijks.
Wanneer je eenmaal een passend domeinnaam en webmail domain hebt na je domeinnaam checken, is het tijd om de juiste extentie te kiezen en je zakelijke e-mailadres aan te maken. Dit doe je door in te loggen op je One.com account, te navigeren naar het juiste web hosting pakket, te klikken op het gewenste domeinnaam en vervolgens op ‘’e-mail accounts.’’
Hier kun je zelf een e-mailaccount met jouw gewenste domeinnaam als extentie aanmaken, zoals bijvoorbeeld info@voorbeeld.nl of contact@voorbeeld.nl. Het loont om de goede extentie uit te kiezen zodat je later geen stekeligheden ondervindt tijdens het schakelen tussen diverse afdelingen binnen je bedrijf of organisatie.
Het is van groot belang om de e-mailadressen die je binnen je bedrijf gebruikt op zo’n manier te ordenen dat jij eenvoudig de afzenders en geaddresseerden van iedere e-mail verzonden van of naar jouw bedrijf kan volgen. Op deze manier houdt je het voor jezelf overzichtelijk en kun je alles eenvoudig blijven beheren en zelfs opschalen. Onze experts raden aan bijvoorbeeld de voorletters van iedere werknemer te gebruiken of een andere gemakkelijke vorm van e-mailadres zodat een duidelijke structuur door iedereen eenvoudig kan worden aangehouden.
Zeker wanneer je nog geen forwarders hebt ingeschakeld, bijvoorbeeld naar je eigen private e-mailadres, kan het lastig zijn om in te loggen op je webmail domein en je bedrijfse-mails te lezen. Dit kan vaak namelijk niet simpelweg via Google of Hotmail, maar moet via een beveiligde verbinding met je eigen server of domeinnaam. Wel kun je eenvoudig een contactenlijst aanleggen en een agenda aanmaken.
Daarnaast is het mogelijk om via One.com je webmail domein te beheren alsmede additionele e-mailadressen, forwarders en dergelijke aan te maken. Dit doe je allemaal eenvoudig en binnen slechts enkele muisklikken op de website van de hostingaanbieder.
Nu je weet dat het erg eenvoudig is om een e-mailadres te bemachtigen wat past bij je eigen domeinnaam, is het tijd om aan de slag te gaan. Begin vandaag nog met het verzenden van professionele e-mails naar je vrienden, collega, familie en klanten!