LEEUWARDEN – Na corona en digitalisering en duurzaamheid hebben veel sectoren een klap gekregen. Ook in de retail heeft er een verschuiving plaatsgevonden. Toch is de vraag naar nieuw retail personeel groot en staan er veel vacatures open.
Er is een groeiende vraag naar gespecialiseerde retail professionals. Of het nu gaat om het vinden van een verkoopmedewerker, supermarktmanager of een ambitieuze store manager, het kan een tijdrovende en uitdagende taak zijn om de juiste kandidaten te vinden. Gelukkig zijn er verschillende recruitment bureaus die gespecialiseerd zijn in het plaatsen van gekwalificeerde professionals in de retailsector. Door hun kennis en ervaring weten zij de juiste professionals te matchen aan de juiste organisatie, met het oog op de toekomst.
Waarom een gespecialiseerd retail recruitment bureau onmisbaar is
Het vinden van het juiste recruitment bureau kan een groot verschil maken in het succes van het wervingsproces. Door samen te werken met een bureau dat zich specifiek richt op de retailsector, kun je er zeker van zijn dat zij de juiste kandidaten vinden die niet alleen de vaardigheden en ervaring hebben die je als retailer zoekt, maar ook de juiste persoonlijkheid. Het belang van goede werknemers op de werkplek is natuurlijk van ontzettend groot belang. Een ander groot voordeel van het inschakelen van een recruitment bureau is dat je zelf minder tijd hoeft te steken in het zoeken naar vacatures en het solliciteren. Het bureau heeft namelijk al een groot netwerk van werkgevers in de retailsector en kan je dus direct koppelen aan passende vacatures.
Het juiste recruitment bureau als matchmaker voor jouw carrière in de retail supply chain
En als je als werkzoekende toe bent aan een nieuwe stap in de retail supply chain om carrière te maken is een goed recruitment bureau natuurlijk de eerste stap voor jou. Zo’n bureau kan je helpen met het vinden van de vacature die goed matcht en je wellicht training geven voor bijvoorbeeld een goede presentatie. Of het nu gaat om e-commerce vacatures of vacatures winkel. Zeker als je nog weinig ervaring hebt in de retailsector kan het lastig zijn om jezelf goed te presenteren aan potentiële werkgevers. Een recruitment bureau kan je ook hierbij ondersteunen en tips geven.
De impact van digitalisering in retail: groeiende vraag naar e-commerce specialisten
Digitalisering heeft in de afgelopen jaren een grote invloed gehad op het gedrag in de winkels en op de verkoop in de retailsector. Steeds meer consumenten maken gebruik van online winkelenen daarom kiezen veel retailers er ook voor om online winkelen aan te bieden. Dat vergt natuurlijk ook technische kennis en ook digitalisering op het gebied van marketing en communicatie. Steeds meer retailers maken gebruik van social media en andere online platforms om hun producten te promoten en met hun klanten te communiceren. Digitalisering biedt ook de mogelijkheid om meer inzicht te krijgen in het koopgedrag van klanten. De toenemende digitalisering in de retailsector heeft dan ook geleid tot een groeiende vraag naar e-commerce specialisten.
Boost e-commerce succes met topspecialisten
Daarom staan er de laatste tijd interessante e-commerce vacatures open zoals bijvoorbeeld e-commerce managers, online marketeers, webdevelopers en data-analisten. Deze functies zijn vaak gericht op het verbeteren van de online gebruikerservaring, het verhogen van conversiepercentages en het optimaliseren van de online zichtbaarheid van de retailer. Door de groeiende populariteit van e-commerce en de toenemende concurrentie is het van belang dat retailers hierin investeren en over de juiste specialisten beschikken. Het is dan ook eigenlijk overbodig om te zeggen dat e-commerce vacatures belangrijk zijn voor retailers die online willen groeien en blijven concurreren.
Fysiek winkelen blijft ook favoriet ondanks opkomst online shoppen
Ook al kent online shoppen zijn enorme opmars: dat we allemaal nog het liefst ook gewoon fysiek willen blijven winkelen, blijkt wel uit de cijfers van markt intelligentie platform in de retail sector GFK Fashionscan. Het onderzoek van het retail platform laat zien dat de fysieke winkel vooralsnog de overhand blijft houden op online shoppen. Na de beperkende maatregelen door corona gingen we weer massaal de winkels in. Vooral kledingwinkels en schoenenwinkels halen hun voordeel door een fysiek bezoek. De artikelen die deze winkels verkopen zijn feitelijk emotionele producten die consumenten willen zien en voelen. Bovendien kunnen klanten in de fysieke winkel advies krijgen van deskundige medewerkers en hun vragen direct beantwoord krijgen. En een winkelbezoek blijft voor velen natuurlijk een leuk uitje. Het verklaart waarom er zoeken naar vacatures winkel.
Dit is een reclame: deze tekst is niet geschreven door de RTV NOF redactie.