Het eiland Schiermonnikoog heeft flink wat overlast door een defecte glasvezelkabel. Op internet gaan via de kabel, televisie kijken en bellen met de vaste telefoon is momenteel niet mogelijk. KPN zegt hard te werken aan een oplossing.
Een woordvoerder laat weten dat de verwachting is dat de tijdelijke oplossing maandag of dinsdag een feit is. Reparatie van de glasvezelkabel onder de zeebodem duurt langer. Door de storing kunnen abonnees van Kabelnoord op Schiermonnikoog momenteel geen gebruik maken van televisie, internet en telefonie. Meer info over deze storing is te vinden via deze link.
De tijdelijke verbinding vanaf Lauwersoog naar Schiermonnikoog werkt maandag weer. Alle Kabelnoord abonnees op Schiermonnikoog kunnen inmiddels weer gebruik maken van internet, telefonie en televisie. Abonnees op het eiland hoeven niets te doen. Het modem komt vanzelf online.
Hulp nodig?
Komt jouw modem niet online? Reset het glasvezelmodem door hem één minuut van de stroom te halen. Heb je technische hulp nodig? Neem dan contact op met het Servicecentrum van Kabelnoord via telefoonnummer 0519-701701.