Onlangs heeft Faber Telecom & Data vestigingen van de Rabobank voorzien van moderne Panasonic telefoontoestellen gekoppeld door middel van IP techniek. De ruim 160 telefoontoestellen staan verspreid over 10 vestigingen. Voor de aanschaf van een nieuwe telefooncentrale zocht Rabobank Noordoost Friesland naar een oplossing die aansloot bij de wensen en ideeën van de organisatie.
Daarnaast moest de techniek worden geleverd door een bedrijf met voldoende expertise, bewezen kennis en goede service. Faber Telecom & Data bleek naadloos bij deze denk- en werkwijze te passen. Het bijzondere aan dit IP telefonie traject is dat alle expertise uit Noordoost Friesland komt. Eén telefoonnummer voor meerdere Rabobank vestigingen
Sjerk Faber: “Het grote voordeel van een telefonieoplossing gebaseerd op IP techniek is dat de Rabobank geen aparte telefoonlijnen voor iedere vestiging meer hoeft aan te schaffen. Op de kantoren is een breedband verbinding voldoende om te kunnen bellen. Via deze verbinding kan Rabobank Noordoost Friesland haar vestigingen verbinden tot één virtuele bank. De verbindingen worden gerealiseerd via breedbandverbindingen van Kabelnoord en Xenosite. Deze partijen hebben bewezen prima kwaliteit te leveren gecombineerd met een uitstekende service.
Voorheen was het noodzakelijk om iedere vestiging met een eigen telefooncentrale uit te rusten voorzien van een eigen nummer. Met de nieuwe IP techniek is de Rabobank één virtueel geheel geworden maar blijft bereikbaar op het vertrouwde regionale nummer. Dit schept duidelijkheid en creëert letterlijk korte lijnen naar de klant.” Projectleider Gerben van der Schaaf: “Als Rabobank Noordoost Friesland op de hoofdvestiging een gesprek binnen krijgt en deze wil doorverbinden naar haar nevenvestiging in bijvoorbeeld Nes op Ameland, dan verbind de telefoniste deze door alsof het een intern toestelnummer is.
Zo kan dus op voorhand worden bekeken of de gebruiker überhaupt wel beschikbaar is. Dit geeft een enorme tijdsbesparing en de onderlinge gesprekken zijn nu gratis. De terugval bestemmingen zoals voicemail en antwoordapparaten zitten centraal in het systeem en worden niet meer per vestiging geregeld. Ook de normale netlijnen komen alleen in de hoofdvestiging aan en niet meer op de nevenvestigingen. Hierdoor is er op de nevenvestigingen geen infrastructuur meer nodig op basis van ISDN. Door de IP techniek zijn tevens de gesprekken globaal gezien 20 tot 30 procent goedkoper ten opzichte van het reguliere KPN tarief.”
Dit is een reclame: deze tekst is niet geschreven door de RTV NOF redactie.