LEEUWARDEN – Heb je een eigen onderneming en ben je actief in de tuinbranche? Bijvoorbeeld als hovenier, tuinman, eigenaar van een of me groenbedrijven? Dan is het belangrijk om als ondernemer op te vallen te midden van de grote hoeveelheid tuinbedrijven en tuinondernemers die ons land rijk is. Een van de manieren waar op je dat kunt doen, is door te gaan voor een tuinaanleg logo. Een tuinaanleg logo kun je zelf ontwerpen, maar dat is best lastig en vereist de nodige creativiteit. Je kunt er ook voor kiezen om een logo voor jouw tuinbedrijf te laten maken door een professionele expert, zoals Upgrow. Maar hoe je het ook wendt of keert: duidelijk is dat een eigen bedrijfslogo maken een belangrijke zet is. Maar waarom precies? Wat zijn de voordelen waar groenbedrijven me een eigen logo van profiteren? In dit artikel kun je alles lezen over de grootste pluspunten van een tuinaanleg logo voor een hovenier of een groenbedrijf.
Je zorg voor ervoor dat je direct de aandacht trekt
Een van de grootste voordelen van een tuinaanleg logo laten maken voor tuinbedrijven en groenbedrijven, wat kan bij een specialist als het ontwerpbureau Upgrow, is dat je met een goed logo direct de aandacht trekt van anderen. Een goed bedrijfslogo voor een hovenier of tuinbedrijven, valt meteen op te midden van de grote grijze massa aan saaie en té standaard bedrijfslogo’s. Alleen dit feit al is reden genoeg om voor jouw hoveniersbedrijf, tuincentrum of jouw zelfstandige onderneming in de tuinsector het ontwerpen en/of maken van een strak logo belangrijk is. Want zeker in deze tijd, waarin de mensheid stek visueel ingesteld is, is een aandachttrekkend bedrijfslogo van groot belang! Uit wetenschappelijk onderzoek is namelijk gebleken dat bedrijven slechts 2 seconden hebben om met hun logo indruk te maken op geïnteresseerden. Mensen beslissen dus binnen een hele korte tijd of ze doorklikken naar je website of deze verlaten. Een logo speelt een cruciale functie in dit proces van ofwel snel afhaken, of klant worden en/of klant blijven. Je krijgt dus maar één kans om een goede eerste indruk te maken. En die kans moet je natuurlijk zo goed mogelijk benutten
Een logo voor en hovenier of een tuincentrum betekent meer merkidentiteit
Logo’s van groenbedrijven en hoveniersbedrijven zijn de grondslag van de merkidentiteit van het betreffende groenbedrijf. Door middel van kleuren, specifieke vormen en ontwerpen, die voorzien kunnen worden van een korte slogan of van je bedrijfnaam. Dit leidt, samen met andere p.r.-maatregelen die je als tuinier of hovenier neemt, tot een goed herkenbare merkidentiteit. Je bedrijfslogo vormt de basis van de identiteit van jouw onderneming, of het nu een eenmanszaak betreft of een groter tuinbouwbedrijf. Kies daarom voor een strak en professioneel vormgegeven logo, waarmee je op een slimme manier aan merkidentiteit kunt doen!
Je neemt een voorsprong op je concurrentie
Lang niet elk hoveniersbedrijf, tuinier of mensen die in de tuincentrumwereld werken, realiseren zich hoe belangrijk het is om altijd voor te blijven liggen op je grootste concurrenten. En daar komt een bedrijfslogo voor groenbedrijven om de hoek. Met een mooi ontworpen logo kun je eigenlijk al direct een voorsprong nemen op je grootste concurrenten. Zo simpel kan het zijn om je klantenkring en/of vriendkringen uit te breiden. Een aanrader dus voor wie belang hecht aan kwaliteit en omzetvermeerdering.
Logo’s zijn in principe, in visueel opzicht, onvergetelijk
Veel mensen realiseren zich niet precies wat er gaande is in Nederland en de wereld, maar één ding is wel duidelijk: groenbedrijven, hoveniers en andere werknemers en eigenaren in de tuinbranche, hebben niet in gaten dat tegenwoordig veel mensen alleen maar willen gamen, films willen zien, maar wel in ruil voor visueel spektakel. Dit klinkt wat abstract, maar de vormgeving van een modern logo, uiteraard in mooie kleuren heeft visueel een enorme impact op mensen die je logo (voor het eerst of al vaker) te zien krijgen.
Qua ontwerpen zijn er tal van mogelijkheden als je een bedrijflogo ambieert
Het belang en de voordelen van een zelfontworpen logo, al dan niet me behulp van marketingbedrijf, is groot. Fijn is daarom dat er eigenlijk eindeloze mogelijkheden zijn voor wie een zelfgemaakt of een door specialisten ontworpen bedrijfslogo heeft. Bezoek de website van een specialist in jouw regio, zodat je jouw dromen en wensen kunt uiten richting hen. En vergeet niet: je hebt tij genoeg om alle mogelijkheden te ontdekken, die een bedrijfslogo heeft te bieden! Succes alvast en een goed en lang ondernemerschap toegewenst.
Dit is een reclame: deze tekst is niet geschreven door de RTV NOF redactie.