Het aantal verzekerden bij De Friesland lijkt na het ‘overstapseizoen’ uit te komen op ongeveer 568.000. Dat is zo’n 10.000 meer dan in 2018. De exacte stand is begin februari duidelijk. Ook de laatste weken van 2018 was het weer erg druk bij De Friesland.
“Ik ben erg tevreden dat nog meer verzekerden ons het vertrouwen hebben gegeven. Naast de hulp van Epke Zonderland in de campagne merken we dat ook de hoge klantwaardering heeft geholpen bij de groei. Onze trouwe verzekerden adviseren familie of vrienden over te stappen naar De Friesland. Dat verklaart onder meer dat er vooral in Noordelijke drie provincies meer verzekerden bij zijn gekomen”, aldus Cid Berger, directeur Marketing, Sales & Innovatie De Friesland.
De Friesland introduceerde in november de gezondheidsvragen app Dokter Appke. Inmiddels hebben bijna 3.000 klanten de app gedownload op hun mobiel en zijn er al 500 gezondheidsvragen gesteld. ‘’We hopen dat nog meer klanten de gratis app downloaden, want hij is erg handig, ook voor op vakantie’’, aldus Berger.
Succesvolle campagne De Friesland
Naast Dokter Appke en de hoge klantwaardering speelde in de campagne ook de wachtlijstbemiddeling een belangrijke rol. Een aantal bijzonderheden: