Van Kammen tenten uit Oosternijkerk maakt het samen met Company7 de Reclamemakers uit Dokkum mogelijk om een coronaboodschap op straat achter te laten. Een ideale manier om winkelend publiek te wijzen op de anderhalve meter afstand die ze van elkaar moeten houden. Water is het enige benodigde ingrediënt voor deze vorm van straatreclame en dus is dit niet belastend voor het milieu.
Straatreclame met water werkt met een sjabloon op maat. Door met een hogedrukspuit water op het sjabloon te spuiten, wordt de boodschap of afbeelding zichtbaar op de ondergrond. Deze manier van werken is niet nieuw, eerder al werd deze vorm van straatreclame gebruikt voor commerciële uitingen. Company7 biedt in samenwerking met Van Kammen deze vorm van reclame aan bedrijven en gemeenten aan om de maatregelen rondom de corona crisis te communiceren.
Hoe werkt het
Aqua Street Ad, oftewel straatreclame met water is geheel milieuvriendelijk. Water is het enige ingrediënt, er worden zelfs geen chemische of schadelijke middelen toegevoegd. Ook het gebruik van regen-, sloot- of grondwater is mogelijk. De reclame verdwijnt op een natuurlijke manier gemiddeld na zo’n zes maanden weer van de straat.
Coronaproof
Het aanbrengen van de straatreclame gebeurt coronaproof: met een team van slechts twee personen wordt het werk zonder direct contact uitgevoerd. Aanbrengen van de boodschap kan tevens in de avonduren.
“Met deze signing blijft men meer alert”
“Voor ons is dit de ideale manier om klanten te wijzen op de anderhalve meter afstand die ze van elkaar moeten houden, ook op het parkeerterrein en de ruimte voor de winkel. Je merkt toch dat men gauw onderschat hoe groot die afstand is, of dat het ‘er gauw bij inschiet’ die afstand te houden. Met deze signing op de straatstenen blijft men meer alert,” aldus Nanne van der Schaaf, Albert Heijn Dokkum.