LEEUWARDEN – Tijdens de pandemie is online bestellen een stuk populairder geworden. Omdat de winkels dicht waren en mensen toch kleding of apparatuur nodig hadden moest dit allemaal besteld worden via webshops. Callcenters en klantenservice hebben hierdoor ook aanzienlijk meer verkeer gekregen wat ze niet altijd even makkelijk aankonden. Zo zijn er veel nieuwe technieken en softwares ontstaan om het proces gemakkelijker te maken. In dit artikel bespreken wij de trends van het jaar 2022.
De problemen die ontstaan zijn door de toename in verkeer bij callcenters zijn inmiddels allemaal opgelost door nieuwe innovaties voor software en hardware. De efficiëntie is hierdoor erg toegenomen en is veel winstgevender geworden. Softwares zijn ervoor gemaakt om informatie te bieden over de klant waar het nodig is om zo de moeite van opzoeken en lezen te besparen. Dit is niet alleen prettig voor het bedrijf maar ook voor de klant. Niet alleen bespaart het tijd maar ook kosten. Het zorgt voor een prettige ervaring voor de klant.
Een klantenservice is erg belangrijk. Zoals je misschien wel weet zorgt een goede klantenservice ervoor dat mensen zich comfortabeler voelen bij de website en hier vaker naar terugkomen. Daarnaast raden ze ook andere mensen de website aan waardoor de kosten van de klantenservice zichzelf vaak grotendeels terugverdienen. Vind daarom een specialist op het gebied van call center software voor jouw bedrijf.
De implementatie van artificial intelligence (ofwel AI) in softwares voor callcenters is over de jaren steeds populairder geworden. Door middel van een AI geassisteerde software kunnen de antwoorden van een klant voorspeld worden en zo het gesprek sneller en soepeler laten lopen. Daarnaast kan je informatie over de klant verzamelen over verschillende kanalen om zo producten en aanbiedingen die relevant zijn voor de klant aan te bieden. De AI zorgt ervoor dat wachttijden minder lang worden en over het algemeen de klantervaringen beter worden.
Quandago is een software die call centers ondersteunt. Alle nieuwe trends zijn te vinden bij de software die wij aanbieden bij Quandago. Van Artificial Intelligence tot Omnichannel mogelijkheden. Deze software verbeterd de prestaties van de klantenservice over het algemeen en maakt het ook een stuk gebruiksvriendelijker. Door optimalisatie van de klantenservice kan je veel kosten besparen!
Een software voor een callcenter is dus erg belangrijk. Bij Quandago snappen wij dit en daarom focussen wij ons op onze software en houden deze zo up to date mogelijk. Er vinden steeds betere innovaties plaats op het gebied van deze technologie en door middel van deze vernieuwingen toepassen kunnen wij een zo optimaal mogelijke software aanbieden voor call centers en bedrijven. Benieuwd naar dit onderwerp? Lees er hier meer over.
Dit is een reclame: deze tekst is niet geschreven door de RTV NOF redactie.