Vijftien bloggers waren dit weekend te gast in het Lauwersmeergebied. Deze reisliefhebbers zorgden ervoor dat de hasthtags #belm15 en #lauwersmore ruim 200.000 social media accounts bereikten. De berichten zijn daarnaast bijna een miljoen keer bekeken.
De tweede editie van dit bloggersevent vond plaats rondom Camping It Dreamlan te Kollumerpomp. Het innovatieve evenement startte vrijdagavond met een netwerksessie tussen bloggers en toeristische ondernemers. Op zaterdag en zondag verkenden de bloggers het gebied met hun eigen invalshoek. De gezinsbloggers bezochten onder andere Dokkum en de outdoorbloggers haalden hun hart op bij Natuurlijk Kollumeroord. De diverse wandelbloggers genoten van de prachtige omgeving en wandelnetwerk. Uiteraard zorgen verschillende restaurants voor de inwendige mens en werd er voor de liefhebber een whiskyproeverij georganiseerd.
Doordat de ondernemers uit de regio de bloggers enorm in de watten hebben gelegd, werd er veel over het gebied getwitterd. Daarnaast werden er veel foto’s op Instagram en Facebook gezet. Deze online aandacht zette het Lauwersmeergebied in de digitale spotlight en daarmee hebben de organiserende partijen Stichting Promotie Waddenland (Gr.) en Stichting RegioMarketing en Toerisme (Fr.) hun doelen ruim behaald.
Wandelen in Dokkum, lekker eten en als afsluiter een whisky proeverij. Mooie dag Friesland #BELM15 #lauwersmore pic.twitter.com/nWr7VOrBeJ
— Wanda Catsman (@WandaWandelt) 7 november 2015